بوی متعفن تبانی و فساد، بلای جان باغات شیراز

بوی متعفن تبانی و فساد، بلای جان باغات شیراز

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به سوء‌استفاده افراد سودجو در باغات شیراز گفت: در این میان مدیریت شهری نیز منفعلانه نظاره‌گر نابودی منابع استراتژیک شهر است و با ترک فعل یا همراهی با افراد سودجو اقدام شایسته‌ای صورت نمی‌گیرد و در برخی موارد بوی متعفن تبانی و فساد نیز به مشام می‌رسد.

بوی متعفن تبانی و فساد، بلای جان باغات شیراز

به گزارش کنگره از شیراز، غلامعلی ترابی امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از سه دهه است که حرف از حفظ باغات شیراز به عنوان ریه تنفسی مردم شهر زده می‌شود، اظهار داشت: مدیریت شهری ادعای نظارت و مدیریت بر این گنجینه خدادادی شهر شیراز را دارد ولی در عمل شاهد تخریب صدها هکتار از این باغات در شهر هستیم.

وی افزود: شاید سوال پیش آید که شهرداری برای تامین منابع مالی توسعه شهر اقدام به شهر فروشی می نماید و باغات را قربانی می‌کند، ولی واقعیت این است که از محل تخریب باغات افراد سودجو و منفعت طلب سالانه هزاران میلیارد از سرمایه شهر را به یغما می‌برند و بعضاً این درآمدهای نجومی تبدیل به دلار و ارز شده و از کشور خارج می گردد و ضربه‌ای مهلک به اقتصاد بیمار کشور وارد می‌کند.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: در این میان مدیریت شهری نیز منفعلانه نظاره‌گر نابودی منابع استراتژیک شهر است و با ترک فعل یا همراهی با افراد سودجو اقدام شایسته‌ای صورت نمی‌گیرد و در برخی موارد بوی متعفن تبانی و فساد نیز به مشام می‌رسد.

ترابی عنوان کرد: لذا لازم است تا دیر نشده اقدام قاطع و جدی توسط همه دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه قضایی و امنیتی صورت پذیرفته و به داد امروز و فردای شهر شیراز و مردم مظلوم آن برسند.

او با بیان اینکا یکی از چالش‌های بزرگ کلانشهرها آلودگی هواست، گفت: تلاش کنیم این قاتل خاموش به سراغ مردم شیراز نیاید، لذا جا دارد از باغدارانی که بدون پشتوانه و از روی عشق و علاقه با ایستادگی و مقاومت به حفظ و حراست از باغ های گرانبهای شیراز می پردازند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم و وظیفه خود و شورا و شهرداری و همه دستگاه ها می دانم که به کمک این عزیزان شتافته و آنان را با راهکارهای قانونی یا مالی حمایت نمایند.

پایان پیام /

دیدگاهتان را بنویسید