درگیری‌های گسترده ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی با نظامیان صهیونیست

درگیری‌های گسترده ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی با نظامیان صهیونیست

منابع فلسطینی خبر دادند که امروز شمار زیادی از مردم فلسطین در مناطق مختلفی از کرانه باختری و قدس اشغالی، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

درگیری‌های گسترده ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی با نظامیان صهیونیست

به گزارش گروه بین‌الملل کنگره، منابع فلسطینی خبر دادند که شمار زیادی از مردم فلسطین شامگاه امروز پنجشنبه در مناطق مختلفی از کرانه باختری و قدس اشغالی، با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. خبرگزاری شهاب گزارش داد، مردم فلسطین در حمایت از ساکنان نابلس و در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی با صهیونیستها درگیر شدند که در پی آن، یک گلوله نظامیان اسرائیلی به سر یک جوان فلسطینی در اردوگاه العروب در شمال الخلیل اصابت کرد و به شدت زخمی شده است. درگیریها همچنین در منطقه باب الزاویه در مرکز الخلیل بین جوانان فلسطینی و نظامیان اسرائیلی حاضر در ایست‌وبازرسی این منطقه شدید است. در ورودی شهرک سهیر در شمال الخلیل هم نظامیان اسرائیلی به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی می‌کنند.

  نظامیان صهیونیستی در ورودی شرقی شهرک «دورا» در جنوب الخلیل نیز یک ایست‌وبازرسی ایجاد کرده‌اند که در پی آن، خودروهای شهروندان فلسطینی را متوقف می‌کنند. در شهرک «تقوع» در جنوب شرق بیت لحم هم صهیونیستها از گازهای سمی استفاده کردند که باعث ایجاد حالت خفگی در میان مردم این منطقه شد. جوانان فلسطینی همچنین در شهرکهای «العیسویه»، «الرام» وأبو دیس» در قدس اشغالی با نظامیان اسرائیلی به شدت درگیر هستند. امروز در استانهای کرانه باختری، قدس و نوار غزه اعتصاب سراسری برقرار بود که در اعلام همبستگی با ساکنان نابلس است. بعد از ظهر امروز هم، در محکومیت جنایت نابلس که روز گذشته به شهادت ۱۱ فلسطینی منجر شد، صدها جوان فلسطینی در اراضی شرق نوار غزه تظاهرات برگزار کردند و شمار زیادی لاستیک به آتش کشیدند. جوانان فلسطینی با در دست داشتن پرچمهای فلسطین و تصاویر شهدای نابلس، این کشتار صهیونیستی را محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان خواستار ادامه حمایت از جریان مقاومت شدند. پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید