تل آویو دیپلمات‌های خود را از ترکیه فراخواند

تل آویو دیپلمات‌های خود را از ترکیه فراخواند

به دنبال سخنان امروز شنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه علیه رژیم صهیونیستی، منابع خبری از خروج دیپلمات‌های صهیونیستی از خاک ترکیه و اخراج دیپلمات‌های ترکیه خبر دادند.

تل آویو دیپلمات‌های خود را از ترکیه فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل کنگره، به دنبال سخنان امروز شنبه « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه علیه رژیم صهیونیستی، منابع خبری غروب شنبه مدعی اخراج دیپلمات‌های ترکیه از فلسطین اشغالی و خروج دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی از آنکارا شدند.

به گزارش منابع خبری، رژیم سرائیل در پی اظهارات امروز اردوغان، تمامی دیپلمات‌های ترکیه را اخراج کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه امروز (ششم آبان) در سخنانی بار دیگر گفت که حماس گروه تروریستی نیست و تأکید کرد که این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

اردوغان گفت: «غرب اصلی‌ترین مسئول اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد و به طور کامل از کشتار کودکان فلسطینی دفاع می‌کند؛ آن‌ها تا دیروز به ظلمی که در اوکراین می‌شود اشک تمساح می‌ریختند، [اما] امروز از اسرائیل دفاع می‌کنند و دستانشان به خون آلوده است.»

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد: «اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد؛ مسئولان غربی در برابر فریادهای کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل لال و کر شده‌اند.»

 روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز نوشت، «الی کوهن، وزیر امور خارجه (رژیم ) اسرائیل روز شنبه در  شبکه  اجتماعی «اکس» نوشت که   دیپلمات‌های اسرائیل را از ترکیه فراخواند. کوهن نوشته است که این اقدام به منظور ارزیابی مجدد روابط اسرائیل و ترکیه انجام شده است.

کوهن این اظهارات را اندکی پس از آن بیان کرد که اردوغان تاکید کرد حماس یک سازمان تروریستی نیست و اسرائیل را یک اشغالگر توصیف کرد.

 ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر امروز در حمایت از فلسطین در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» در شهر استانبول در ترکیه تجمع کردند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان می‌دهد.

  وزیر بهداشت فلسطین روز شنبه در خصوص حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اذعان داشت: شب‌گذشته، غم‌انگیز بود و شاهد شدیدترین بمباران غزه بودیم.اسرائیل از خروج مجروحان و بیماران از نوار غزه یا ورود تیم‌های پزشکی داوطلب به این منطقه جلوگیری می‌کند. وی افزود: «بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها زن، کودک و سالمند هستند و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند و هنوز هزاران نفر در زیر آوارند.» وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد که وضعیت وخیم انسانی در غزه قابل توصیف نیست. اسرائیل کادرهای درمان و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد و با قطع خطوط برق و ارتباطات به دنبال ارتکاب جنایات بیشتر به دور از چشم جهانیان است. اشغالگر اسرائیلی، هر روز، هرگونه امید به نجات مجروحان و زیر آوارماندگان را با حملات شنیع خود علیه نوار غزه، از بین می‌برد. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید