کوتاه از مناطق پایتخت| از برگزاری دوره حمایت روانی از مصدومین تا نصب نقاشی‌های کودکان در ایستگاه‌های اتوبوس

کوتاه از مناطق پایتخت| از برگزاری دوره حمایت روانی از مصدومین تا نصب نقاشی‌های کودکان در ایستگاه‌های اتوبوس

شهردار منطقه ۹ از برگزاری دوره تخصصی اصول و مهارتهای لازم در خصوص حمایت‌های روانی به مصدومین حوادث غیرمترقبه به اعضای دوام محلات خبر داد.

کوتاه از مناطق پایتخت|  از برگزاری دوره حمایت روانی از مصدومین تا نصب نقاشی‌های  کودکان در ایستگاه‌های اتوبوس

به گزارش گروه شهری کنگره‌، گزیده ای از اتفاقاتی که در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در  مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رخ داده است را مرور می‌کنیم. *برگزاری دوره تخصصی حمایت روانی از مصدومین حوادث در منطقه ۹  به منظور حضور موثر بانوان داوطلب دوام محلات منطقه ۹ درحوادث غیر مترقبه، دوره تخصصی حمایت روانی از مصدومین و آسیب دیدگان حوادث برگزار شد. سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ گفت:کاهش استرس و رفع اضطرابهای ناشی از بلایای طبیعی موجب بازدارندگی در افزایش آسیب ها وتسریع عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان می شود.

  *آغاز طرح جهاد کارآفرینی در محلات منطقه ۲۲ با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات به دلیل نبود اشتغال رخ می‌دهد و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، طرح جهاد کارآفرینی در تمامی محلات منطقه ۲۲ اجرایی می شود. حامد خداوردی معاون اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ در تشریح پارامترهای مدل اجرایی در طرح جهاد کارآفرینی تصریح کرد: این طرح با همکاری کارآفرینان سطح منطقه و همچنین خیرین اجرایی خواهد شد، به شکلی که سبدهایی برای کارآفرینی در نظر گرفته شده که نوع تولید، زمان تولید و ارزش افزوده آن به طور مشخص تعیین شده است.  *بوستان‌های منطقه ۲ بهسازی و ایمن‌سازی شد ایمن‌سازی و رسیدگی به وضعیت بوستان‌ها و محوطه‌های بازی کودکان از اولویت‌های مدیریت شهری است که با هدف افزایش سلامت کودکان در بوستان‌ها همچنین استفاده بیشتر شهروندان از امکانات فضای سبز شهری، محوطه وسایل بازی ویژه کودکان در بوستان‌های منطقه مجموعه های وسایل بازی استاندارد نصب و ایمن سازی شد. علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت : در این راستا عملیات تعویض و نوسازی کفپوش‌های محوطه بازی کودکان در دستور کار قرار گرفت و ۷۰۰  متر مربع کفپوش برای ایمن‌سازی فضای بازی کودکان در بوستان‌های منطقه تاکنون انجام شده است.

  *پایش میدانی میادین میوه و تره‌بار منطقه ۸ انجام شد  با توجه به ابلاغ محورهای ۲۰ گانه خدمت از سوی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، کارشناسان معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ضمن بازدید از ۹ میدان میوه و تره‌بار فعال در سطح منطقه نسبت به اخذ نقطه نظرات مسؤلان میادین و بررسی چالش‌ها اقدام و بهسازی مطلوب‌تر و زیباسازی هرچه بیشتر محیط پیرامونی جهت استفاده شهروندان در دستور کار قرار گرفت. گفتنی است؛ در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان، میادین میوه و تره‌بار به طور دقیق از نظر رفع نواقص مربوط به حوزه خدمات شهری به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرند تا شهروندان در محیط مطلوب‌تری بدون دغدغه مایحتاج مورد نیاز خود را تأمین شود.

  *ارائه ۸۰ عنوان آموزشی به شهروندان در مساجد شمال تهران  با توجه به اهمیت تعامل با شهروندان و شناسایی نیازهای آموزشی آنها و ارتقای سطح سلامت جامعه، طرح سه شنبه های سلامت از سال گذشته  به اجرا رسید و تا کنون در ۴۵ مسجد فعال منطقه یک برگزار شده است.   سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه  ۱  گفت: کارگاههای خودمراقبتی سالمندان، آموزش مهارت‌ شاد زیستن، شناخت علائم دمانس در سالمندی، آموزش سبک زندگی ایرانی-اسلامی، مهارت های زندگی و توزیع اقلام آموزشی و … از خدمات ارائه شده در طرح سه شنبه های سلامت است که با همکاری پایگاه های بسیج مساجد به اجرا در آمده و مورد استقبال نمازگزاران و شهروندان قرار گرفته است.

  *به‌زراعی بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۱۵ انجام شد با تلاش ۲۵۰ نیروی کارگری فضای سبز؛ به زراعی در محورهای یاد شده با اجرای فعالیت هایی نظیر ۱۰ مترمکعب نخاله کشی، ۳۸۰۰۰ مترمربع کندو کوب، ۱۵۰۰۰ اصله ترمیم تشتک، هرس ۷۱۰  اصله درختچه و … انجام شد. هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ با تاکید بر بهبود کیفیت فضای سبز، اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتقای کیفی امور نگهداری و کنترل عوامل خسارت زا (آفات و بیماری ها) و کاهش مصرف سموم شیمیایی و به منظور دستیابی به الگوهای پایدار در فضای سبز شهری انجام می شود و تمام نکات ایمنی نظیر جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها در حین اجرای کار و نیز تجهیز کارگران به وسایل ایمنی انجام شد تا از بروز مشکل احتمالی جلوگیری شود.

  *نصب نقاشی‌های برگزیده کودکان منطقه ۸ در ایستگاه‌های اتوبوس  آثار برگزیده نقاشی پنجمین آموزواره حرکت با موضوع ایمنی عبور و مرور از نگاه کودکان و نوجوانان برای دستیابی به ارتقای فرهنگ ترافیک، در قسمت دیواره‌های تبلیغاتی ۶۵ ایستگاه اتوبوس سطح منطقه نصب گردید. بر اساس این گزارش ششمین آموزواره حرکت نیز با موضوع رفتارهای ترافیکی خانواده ما در قالب‌ نقاشی، خاطره، عکس، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، تئاتر، خطاطی و کاریکاتور در حال برگزاری می‌باشد که شهروندان می توانند آثار خود را در پیام‌رسان‌های بله و واتساپ به شماره ۰۹۱۲۳۱۴۰۵۴۴ یا به آدرس اینستاگرامی trafficpark_۸ تا پایان بهمن ماه سال جاری ارسال نمایند.

  پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید